+48 509 155 792 (info: po polsku, по-русски, in English) info@sbkschool.pl

Jak uczy California Superbike School

Poszczególne Poziomy nauczania w California Superbike School to najbardziej efektywny zestaw ćwiczeń opracowany dla nauki techniki jazdy motocyklem. Korzystamy z niego w tradycyjny sposób – krok po kroku.

Dzień w California Superbike School:

Dzień w California Superbike School to dzień bardzo pracowity, ale jednocześnie prowadzony w spokojnej atmosferze sprzyjającej nauce. Zaczynamy o godzinie 7.00 rejestracją uczestników, a kończymy po godzinie 17.00 (czasem później) podsumowaniem dnia szkoleniowego i końcową rozmową z Twoim trenerem zanim ostatecznie wszyscy udadzą się do domów. Na torze jest maksymalnie 63 uczniów, podzielonych na 3 grupy po 21 kierowców. Na początku dnia zostaniesz przypisany do profesjonalnie przygotowanego trenera, który będzie pracował z Tobą w ciągu całego dnia. Oprócz Ciebie trener będzie miał pod swoją opieką w trakcie każdej sesji jednego, lub dwójkę innych uczniów. W ciągu każdego dnia czeka Cię pięć wykładów omawiających poszczególne elementy techniki jazdy. Po każdym z nich omawiany element ćwiczysz z instruktorem na torze, a po zakończeniu sesji, omawiasz z nim jej wyniki. Czekają Cię (zależnie od poziomu) także różne ćwiczenia poza torem.

Przygotowując się na szkolenie pamiętaj, aby zabrać ze sobą:
  • chęć do nauki,
  • kompletny certyfikowany motocyklowy ubiór ochronny (kask, kurtka, spodnie, rękawice, buty motocyklowe, ochraniacz kręgosłupa),
  • prawo jazdy lub licencję sportową,
  • sprawny motocykl,

Każdy zaczyna od Poziomu 1. Będziesz przypisany o grupy z motocyklistami o podobnym doświadczeniu i umiejętnościach jak Ty. Poziom 1 to początek podróży w kierunku ciągłego rozwoju umiejętności jazdy po zakrętach. Nie ma to odniesienia do Twoich obecnych umiejętności.

Dzień w szkole obejmuje:
  • pięć sesji treningowych na torze,
  • pięć wykładów dotyczących poszczególnych elementów techniki jazdy,
  • dostęp do przypisanego dla Ciebie trenera, który jest do Twojej dyspozycji przez cały dzień,
  • dostęp do najlepiej przygotowanej na świecie kadry dydaktycznej specjalizującej sie w treningu jazdy po zakrętach (trenerzy na torze, poza torem oraz w salach wykładowych),
  • blisko 40 lat doświadczenia w profesjonalnym treningu jazdy na motocyklu,
  • najlepszy program treningu jazdy po zakrętach na świecie,
  • trening poza torem,
  • przekąski,
  • wzrost pewności siebie i umiejętności pokonywania zakrętów.

 

Poziom I koncentruje się na sześciu błędach najczęściej spotykanych w czasie pokonywania zakrętów. To fundamenty, na których będziesz budował swoją wiedzę i kolejne umiejętności jeździeckie.

  1. Prędkość wejścia w zakręt. Czy jest za wysoka, czy jest za niska?
  2. Błędy w operowaniu gazem. Za dużo gazu za wcześnie, za mało, odpowiednia sekwencja działań.
  3. Wejście w zakręt w niewłaściwym miejscu. Zbyt wczesne, lub zbyt późne wejście w zakręt? Jak to ocenić?
  4. Błędy w kierowaniu. Składanie motocykle w zakręt – zbyt szybkie, lub zbyt powolne. Korekta kąta pochylenia w zakręcie?
  5. Niewłaściwe oddziaływanie kierowcy na motocykl. Zbyt duży wkład lub zbyt mały wkład kierowcy w kierowanie motocyklem zależnie od konkretnej sytuacji.
  6. Słaba powtarzalność w wytyczaniu szczytów zakrętu. Za ciasne, za szerokie przejazdy w zakręcie? Czy może inne za każdym przejazdem?

Każdy, kto zajmuje się profesjonalnie treningiem motocyklistów potrafi wychwycić te błędy. My nie tylko jesteśmy świetnie wyszkoleni w wychwytywaniu błędów, ale mamy też sprawdzone rozwiązania na każdy z wymienionych błędów. Na tym polega Poziom I. Wskazujemy także powody, dla których opanowanie elementów techniki jazdy na których skupia się Poziom I jest tak ważne. Dostrzeżesz natychmiast swoją poprawę. Wyobraź sobie teraz, że przeszedłeś i przećwiczyłeś program Poziomu I w każdym z sześciu wymienionych wyżej punktów. Jaka będzie Twoja jazda w czasie pokonywania zakrętów?

  1. Prawidłowa prędkość wejścia w zakręt. Dokłada taka jaką chcesz mieć, przy każdym powtórzeniu.
  2. Bezbłędna kontrola nad gazem. Motocykl pozostaje stabilny w każdej sytuacji.
  3. Precyzyjne punkty wejścia w zakręt. Punkt wejścia w zakręt który zagwarantuje ci prawidłowy przejazd zakrętu za każdym razem.
  4. Wyzbycie się nerwowych korekt trajektorii. Jedno czyste, szybkie złożenie motocykla i precyzyjny przejazd przez cały zakręt.
  5. Pełne rozluźnienie. W harmonii z motocyklem w każdych warunkach.
  6. Precyzyjne linie przejazdu. Powtarzalne, tak jak w przypadku profesjonalnych zawodników.

Czy to możliwe? Skłamalibyśmy twierdząc że w trakcie jednego dnia zrobimy z ciebie perfekcjonistę w każdym z tych sześciu punktów. Niemniej jednak po ukończeniu Poziomu I będziesz wiedział co dotychczas robiłeś źle, będziesz wiedział jak dany aspekt Twojej jazdy wykonać dobrze. Będziesz wiedział również do czego dążyć ma Twój własny trening. Każdy z wyżej wymienionych punktów jest w pełni wytłumaczony w klasie, przećwiczony na torze i przedyskutowany z Twoim trenerem.

Łatwo jesteśmy w stanie udowodnić, że zafiksowanie się na konkretnym punkcie jest jednym z największych wrogów motocyklisty i przybiera różnorakie formy. Ćwiczenie Twojego patrzenia na drogę lub tor przed sobą jest sprawą kluczową dla szybkiej, płynnej i pewnej jazdy. To właśnie na tym skupia się Poziom II, jednocześnie budując w Tobie lepsze zrozumienie tego, co udało ci się osiągnąć w trakcie Poziomu I. W końcu jedziesz tam, gdzie patrzysz.

  1. Czym jest punkt odniesienia i ilu ich potrzebujesz aby przejechać dowolny zakręt?
  2. Co jest kluczem do zrozumienia przestrzeni którą dysponujesz do jazdy? Czy jesteś w stanie stworzyć jej sobie więcej?
  3. Co należy robić, gdy sam ograniczasz swoją zdolność obserwacji? Jak poprawić tą zdolność?
  4. Jak najlepiej wykorzystać swoje oczy i otrzymać maksimum informacji potrzebnej do jazdy, przy minimalnym wysiłku?
  5. Co sygnalizuje koniec zakrętu? Jesteś w stanie to zmienić, czy może jesteś kierowcą który powoli wyjeżdża z zakrętów?

Umiejętność właściwej obserwacji to absolutna podstawa jazdy motocyklem. Im więcej widzisz, tym pewniej jedziesz. Im lepiej potrafisz interpretować to co widzisz, tym łatwiejsza i pewniejsza jest twoja jazda. Innymi słowy – jesteś ta dobry, jak dobra jest Twoja zdolność obserwacji. Jeśli nie wiesz gdzie dokładnie jesteś, to trudno zadecydować gdzie chcesz jechać i jak się tam dostać. Poziom II koncentruje się na tym krytycznym aspekcie jazdy motocyklem.

  1. Będziesz jechał  w zakrętach z dużo większą precyzją.
  2. Będziesz miał do wyboru różne linie przejazdu.
  3. Będziesz miał zdecydowanie więcej miejsca w zakręcie. Więcej miejsca oznacza większą ilość czasu i lepszą płynność.
  4. Pozbędziesz się zafiksowania na jednym punkcie, najgorszego wroga każdego motocyklisty.
  5. Wyjdziesz z zakrętu szybciej i szybciej wejdziesz w kolejny.

Wizja jest wszystkim w przypadku jazdy motocyklem i po Poziomie II będziesz wiedział jak ona działa i jak pokonać naturalne ograniczenia, które ewolucja zaprogramowała w naszych głowach. Pokonasz reakcje obronne, które zmuszają Cię do robienia niewłaściwych rzeczy, w niewłaściwym czasie w niewłaściwym miejscu.

Na trzecim poziomie nauczania pracujemy nad Twoim ciałem. Chcąc osiągnąć dalszy, poważny postęp musimy zapanować nad nim, w szczególności nad stabilnością dolnych partii ciała. Skupiamy się na najtrudniejszych dla motocykla i motocyklisty zakrętach i zmniejszamy obciążenie. Przyglądamy się Twojej pozycji za kierownicą oraz jej zmianom przy zastosowaniu różnych technik tak, aby osiągnąć właściwy rezultat – stabilność Twojego ciała oraz Twojego motocykla.

  1. Jak zmienić promień swojego łuku bez zmian konfiguracji zawieszenia?
  2. Kiedy motocykl jest najmniej stabilny który aspekt kombinacji kierowca-motocykl jest najważniejszy dla dobrej kontroli?
  3. Jak zachować stabilność na szykanie, na serpentynach czy też na rondzie?
  4. Jak przenieść ciężar ciała z jednej strony motocykla na drugą szybko i bez utraty stabilności?
  5. Jak zaplanować pracę ciałem w serii następujących po sobie zakrętów, tak aby osiągnąć najlepszy efekt przy minimalnym nakładzie pracy?

Poziom 3 w dużym stopniu dotyczy tego jak wyglądasz i jak czujesz się na motocyklu. Na tym etapie nauki otwieramy kierowcom drzwi, o których ci wcześniej nie wiedzieli że w ogóle istnieją. Czy Ty też czułeś się niezgrabnie na motocyklu, lub oderwany od niego? Znamy to uczucie i wiemy jak naprawić tą sytuację.

Twój własny, przygotowany specjalnie dla Ciebie program treningu – to sedno Poziomu IV. Korzystając z naszej tabeli oceny umiejętności kierowcy ustalamy, co Twój program na tym poziomie powinien obejmować:

  1. Które z Twoich najważniejszych umiejętności technicznych ciągle sprawiają ci problemy?
  2. Co jest obecnie największą barierą powstrzymującą Cię przed dokonaniem postępów?
  3. Które sytuacje w czasie jazdy są dla Ciebie ciągle niezrozumiałe?
  4. Gdzie widzisz w swojej jeździe brak stabilności i powtarzalności?
  5. Jakie są obszary w których jesteś najsłabszy?

Zadając pytania dokonujemy rozpoznania Twojej sytuacji. Na podstawie tego co ustalimy przygotujemy program specjalnie dla ciebie. Może on obejmować 15 technicznych ćwiczeń z którymi spotkałeś się na poziomach I, II i III, ale może także zawierać w sobie zupełnie inne elementy przydatne w rozwiązaniu twoich problemów. Właśnie w ten sposób uczymy zawodników na najwyższym poziomie, poprzez ciągłe udoskonalanie tego co nauczyli się na wcześniejszych poziomach.
Będziemy nagrywali Twoją jazdę w ciągu dnia. Będziesz miał do swojej dyspozycji świetnie wyszkolonego trenera który poza torem zidentyfikuje i omówi z Tobą te problemy, które w czasie jazdy wychwycił Twój trener zajmujący się tobą na torze. Poziom IV to dążenie do perfekcji pod okiem ekspertów.

Szkolenie indywidualne

Czy jest lepsza droga podnoszenia swoich umiejętności, niż prywatne szkolenie jeden-na-jeden z jednym z naszym starszych trenerów (Senior Riding Coach)?

To jest to, co robimy z zawodnikami z Grand Prix, WSB, BSB, a także z niezliczonymi zawodnikami jeżdżącymi na poziomie międzynarodowym, mistrzowskim, czy też pucharowym. Z programem skrojonym pod Twoje konkretne potrzeby nasze szkolenie jest bardzo intensywnym doświadczeniem, które owocuje dużymi postępami.

Jest kilka możliwości organizacji prywatnego szkolenia. Może się ono odbywać w trakcie zajęć California Superbike School, może się ono odbywać w trakcie imprezy typu track day, możemy prowadzić je z pit lane. Wszystko zależy od Twoich potrzeb i oczekiwań. Prosimy skontaktuj się z którymś z naszych trenerów, lub zgłoś się do naszego biura po więcej informacji.