+48 509 155 792 (info: po polsku, по-русски, in English) info@sbkschool.pl
Będę pierwszy raz na torze. Czy przeprowadzicie jakiś instruktaż na temat zasad zachowania na torze?

Tak, przed wyjazdem na tor wszyscy zostaną zapoznani z zasadami zachowania na torze oraz udzielimy uczestnikom wszelkich niezbędnych informacji przydatnych w ciągu dnia. Ponadto jesteśmy tam przez cały czas wyłącznie do Twojej dyspozycji, zatem w każdej chwili możesz podejść do nas z dowolnym pytaniem lub problemem, a my postaramy się pomóc ci najlepiej jak tylko będziemy w stanie.

Co jeśli jest słaba pogoda, np. gdy pada deszcz?

Szkolenia odbywają się niezależnie od warunków atmosferycznych, także jeśli jest mokro. Odwołanie zajęć z powodu złych warunków atmosferycznych to absolutna rzadkość. Opady deszczu nie są także usprawiedliwieniem dla przekładania zajęć lub odwoływania zajęć. Zarówno na drodze, jak i na torze jeździmy także wtedy kiedy jest mokro, a program zajęć można wykonać również w czasie mokrej pogody bez uszczerbku dla jakości szkolenia.

Czy CSS realizuje w Polsce wszystkie poziomy nauczania?

Tak, na szkoleniach w Polsce oferujemy wszystkie poziomy nauczania, analogicznie jak w oddziałach CSS na całym świecie. Jesteśmy także w stanie zaproponować indywidualną naukę z trenerem.

Czy istnieje podział na grupy pod względem doświadczenia i motocykla?

Ćwiczenia są tak przygotowane, aby poradził sobie z nimi każdy. Niemniej jednak dzielimy uczniów w zależności od tego czym i jak długo jeżdżą, oraz w zależności od tego jaki jest ich poziom zaawansowania.

Czy jakość szkolenia będzie taka sama jak w Wielkiej Brytanii i USA?

Jakość szkolenia oraz jego zakres merytoryczny są analogiczne jak w przypadku szkoleń CSS w Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych. Całość zajęć teoretycznych i praktycznych prowadzona jest przez angielskich instruktorów szkolących na co dzień na Silverstone

Czy mogę nagrywać zajęcia kamerą zainstalowaną na motocyklu?

Jak najbardziej. Zwracamy jedynie uwagę na taki sposób montowania kamery aby nie groził on utratą kontroli nad motocyklem, oraz aby nie istniało zagrożenie jej upadku i uderzenia w inny motocykl. Zabronione jest nagrywanie wykładów w salach zajęciowych.

Czy mogę przyjechać moim kamperem i nocować na terenie toru?

Na większości torów funkcjonuje kamping i pole namiotowe z dostępem do energii elektrycznej i zaplecza sanitarnego, ale sugerujemy sprawdzić to na stronie obiektu. Nie ma w takich przypadkach najmniejszych problemów z przyjazdem kamperem.

Czy mogę przyprowadzić gości lub widzów?

Rodzina i przyjaciele są jak najmilej widziani w czasie dnia szkoleniowego, z tym że nie mogą brać udziału w zajęciach w klasie. Wejście na obiekt jest wolne, natomiast prosimy o wcześniejsze zgłoszenie się do personelu CSS celem wypełnienia deklaracji o zrzeczeniu się roszczeń w przypadku wypadku. Taka osoba będzie wyposażona w opaskę umożliwiającą swobodne poruszanie się po obiekcie. Dzień szkoleniowy jest bardzo długi i dlatego zabieranie ze sobą małych dzieci nie wydaje się być dobrym pomysłem. Dzieci poniżej 16 roku życia nie powinny być zabierane na Pit Lane, a tam gdzie motocykle poruszają się powinny być cały czas pod opieką rodzica lub opiekuna. Zabieranie ze sobą zwierząt domowych, z uwagi na wspólne bezpieczeństwo, jest ściśle zabronione.

Czy mogę zabrać ze sobą drugi komplet kół z oponami deszczowymi?

Oczywiście!

Czy mogę zabrać ze sobą slicki? Może się przydadzą?

Nie mamy nic przeciwko slickom jeśli tylko są w dobrym stanie. Motocykle naszych instruktorów wyposażone są w standardowe bieżnikowane opony drogowe i te dają sobie doskonale radę we wszystkich sytuacjach

Czy moje dziecko może wziąć udział w szkoleniu?

Nie ma ograniczenia wiekowego dla uczestników szkolenia, ale młodzież nie dysponująca licencjami PZM musi udowodnić przynajmniej podstawowe doświadczenie w zachowaniu na torze. Młodzież niepełnoletnia w trakcie szkolenia powinna przebywać pod opieką rodzica lub opiekuna.

Czy muszę ukończyć wszystkie 4 poziomy nauczania, aby rzeczywiście poprawić coś w mojej jeździe?

Nawet jeśli ukończysz tylko Poziom 1 i nigdy więcej nie pojawisz się w szkole i tak będziesz lepszym kierowcą, pewniejszym siebie i lepiej technicznie jeżdżącym po zakrętach.

Czy na miejscu będzie fotograf, który uwieczni moje postępy dla potomności?

Tak, na miejscu będzie profesjonalny fotograf, który będzie obecny przez cały dzień na torze, w depo i na sali wykładowej bez zwracania na siebie uwagi. Na koniec dnia będziesz mógł wybrać interesujące cię zdjęcia i je zakupić.

Czy na miejscu jest jakieś jedzenie / bufet?

Na miejscu dostarczamy wodę, owoce i przekąski, abyś był nawodniony i aby nie spadł Ci poziom cukru we krwi. Ponadto na miejscu można kupić obiad w bufecie.

Czy na terenie toru / autodromu jest możliwość kupienia paliwa?

To zależy od obiektu. Na chwilę obecną na terenie Toru Poznań czy toru Bikiernieki nie ma możliwości kupienia paliwa. Najbliższa stacja benzynowa znajduje się w obu przypadkach około dwóch kilometrów od toru, jednak zatankowany do pełna bak powinien wystarczyć na cały dzień zajęć. Jeśli Twój motocykl charakteryzuje się wyjątkowo małym zbiorkiem paliwa, lub wyjątkowo dużym zużyciem paliwa, sugerujemy zaopatrzenie się w dodatkowy kanister z benzyną. Na torze Slovakiaring jest stacja paliw.

Czy na terenie toru można rozbić namiot?

Na Torze Poznań i na Slovakiaring znajduje się pole namiotowe z dostępem do energii elektrycznej oraz zaplecza sanitarnego. Nie ma przeszkód, aby na terenie toru nocować pod namiotem. Na torze Bikierniki nie ma takiej możliwości.

Czy na torze będzie pomiar czasu?

Nie, kurs CSS nie jest typowym dniem na torze. Patrz niżej. Prosimy uczniów, aby jeździli na 80% swoich możliwości i pomiar czasu w takiej sytuacji zupełnie nie ma sensu.

Czy po zajęciach będzie bieg kontrolny (wyścig)?

Nie planujemy tego typu punktu w programie. Kończąc intensywny 10 godziny dzień zajęć uczniowie są zmęczeni. Znacząco utrudnia to koncentrację i nie ma potrzeby narażać ich na ryzyko wypadku.

Czy potrzebuję motocykl sportowy, aby uczestniczyć w zajęciach California Superbike School?

Nie, uczymy motocyklistów jeżdżących wszystkimi typami motocykli! Mieliśmy już w szkole skutery, maszyny turystyczne, klasyki czy też cruisery. Zajęcia w naszej szkole koncentrują się na technice pokonywania zakrętów, a zatem czuj się zaproszony na dowolnym typie motocykla. Niemniej Twój skuter powinien mieć więcej niż 250cc, a motocykl minimum 125cc.

Czy potrzebuję prawo jazdy, aby wziąć udział w szkoleniu?

Każdy z uczestników szkolenia musi legitymować się prawem jazdy lub licencją sportową. Zostaniesz poproszony lub poproszona o jej okazanie w chwili rejestracji na miejscu imprezy. Nie zapomnij zatem zabrać dokumentu ze sobą.

CZY POTRZEBUJĘ SPECJALNE WYPOSAŻENIE DO JAZDY POZA STANDARDOWYM EKWIPUNKIEM / UBIOREM MOTOCYKLOWYM?

Wszyscy uczestnicy szkoleń California Superbike School muszą być wyposażeni w:

  • kask motocyklowy typu full face (zakrywający całą twarz). Kaski używane w czasie szkolenia muszą spełniać standardy ECE/FIM. Kaski muszą być zapięte zawsze w czasie jazdy. Kaski szczękowe muszą mieć w czasie jazdy opuszczoną „szczękę”
  • kombinezon skórzany w dobrym stanie technicznym jedno, lub dwuczęściowy (spodnie z kurtką muszą być spięte)
  • jeśli nie dysponujesz odzieżą skórzaną, możesz wykorzystać odzież tekstylną o ile jest to dedykowana odzież motocyklowa, wykonana z materiałów trudno ścieralnych i wyposażona w pełny zestaw certyfikowanych ochraniaczy. Mimo to rekomendujemy skorzystanie z odzieży skórzanej
  • polecamy także zastosowanie środków dodatkowej ochrony takich jak ochraniacz kręgosłupa oraz ochraniacz klatki piersiowej
  • buty motocyklowe (wykluczone są buty wojskowe, trekkingowe i typu „glany”) – rękawice motocyklowe które zakrywają nadgarstek
Czy Poziom 1 jest dla zupełnie początkujących? Nie mam zbyt wielkiego doświadczenia za kierownicą motocykla i jestem nieco zestresowany. A co jeśli okaże się, że jestem zupełnie beznadziejny?

Poziom 1 jest dla wszystkich. Wszyscy zaczynają od Poziomu 1, niezależnie od ich doświadczenia. Oczywiście staramy się pogrupować jeźdźców w grupy o podobnym poziomie, zatem różnica między najszybszymi i najwolniejszymi w grupie nie przekracza 10%. Uczymy na torach wyścigowych i autodromach bo to środowisko które jesteśmy w stanie kontrolować, ale podkreślamy że kursy California Superbike School to imprezy czysto szkoleniowe. To nie jest „Dzień na torze” i każdy kto przyjedzie z takim nastawieniem będzie przez nas upomniany jaki jest cel imprezy.

Czy przyjeżdżając na imprezę jestem ubezpieczony?

Cena uczestnictwa w imprezie obejmuje również ubezpieczenie. Nie wymagamy osobnego ubezpieczenia od uczestników imprezy. Pomimo tego, że wypadki w szkole zdarzają się bardzo rzadko, musisz mieć świadomość że za każdym razem gdy wyjeżdżasz na tor, nie tylko na kursach CSS, robisz to na własną odpowiedzialność. Dlatego też sugerujemy zaopatrzenie się w dodatkowe ubezpieczenie NNW obejmujące także udział w imprezach na torze. Pomimo że kursy CSS to imprezy o charakterze absolutnie nie wyścigowym (tudzież sportowym, wyczynowym), może okazać się że twój ubezpieczyciel zakwestionuje prawo do wypłaty odszkodowania w przypadku uszkodzenia motocykla. Sprawdź zatem wcześniej warunki swojej polisy AC i jeśli zajdzie taka konieczność rozszerz zakres ubezpieczenia (o ile jest to możliwe).

Czy szkolenie prowadzą Polacy, czy Anglicy?

Zajęcia teoretyczne i praktyczne prowadzi personel CSS, ten sam który prowadzi szkolenia na Silverstone.

Czy to mi się opłaci? Za te same pieniądze będę miał 3-4 imprezy na torze.

Wbrew pozorom imprezy typu „track day” nie są o wiele tańsze. Jeśli doliczysz do ceny uczestnictwa w nich koszt kompletu opon (lub nawet dwóch kompletów), dojazdu na odległy tor, dużej ilości zużytego paliwa, to okaże się, że dwudniowy intensywny „track day” wcale nie jest o wiele tańszy. Nie liczymy tutaj czasu poświęconego na wielokrotne wyjazdy na tory, ryzyka zniszczenia motocykla i ryzyka urazów związanych z typowymi treningami torowymi. Jednocześnie gwarantujemy, że nawet na kilku imprezach typu „track day” nie dokonasz takich postępów jak z naszymi trenerami w czasie jednego obozu. Wliczając w to oszczędzony czas i nie narażanie na szwank motocykla i zdrowia – kursy CSS to prawdziwa oszczędność czasu, zdrowia i pieniędzy na drodze do poprawy Twoich umiejętności jeździeckich

Czy wystawiacie fakturę VAT i co jest na niej napisane?

Tak, wystawiamy fakturę VAT (stawka 23%) na usługę szkoleniową (np. Szkolenie CSS LVL I, Poznań 2015).

Dlaczego to aż tyle kosztuje?

Wbrew pozorom szkolenia CSS są bardzo tanie. Cena zakupienia kursu może wydawać się wysoka, ale wszystko zależy od perspektywy patrzenia. Szczególnie dotyczy to tak złożonego tematu jak technika jazdy motocyklem. Zastanów się ile musiałbyś włożyć własnego wysiłku próbując nauczyć się samemu elementów techniki jazdy, które na kursie możesz zrozumieć, zastosować i przetrenować pod okiem profesjonalnego instruktora w ciągu jednego dnia? Ile musiałbyś zużyć kompletów opon, ile musiałbyś spalić paliwa, ile oznaczało by to upadków i ewentualnych urazów? Wszystko to zakładając oczywiście, że sam wiedziałbyś co i jak trenować, umiałbyś dostrzec swoje błędy, skorygować je i wykonać ćwiczenia poprawnie, co jak wiemy jest mało realne. Dotyczy to nie tylko jazdy po torze, ale też po ulicy. Na ile wyceniasz bezpieczeństwo swoje i swojego pasażera? Ile kosztuje naprawa motocykla po nawet drobnym wypadku? California Superbike School oddaje do Twojej dyspozycji świetnie wyszkolony personel i trenerów, którzy będą zajmować się Tobą przez cały dzień – pracując z Tobą w sali wykładowej, jeżdżąc z Tobą po torze i rozmawiając z Tobą w depo. Z tych punktów widzenia szkolenia oferowane przez California Superbike School to prawdziwa okazja.

Ile czasu spędzę jeżdżąc po torze?

W ciągu dnia jest 5 sesji po około 20-25 minut na torze. Są one podzielone na 5 bloków, z których każdy obejmuje zajęcia w klasie, praktyczne wykonywanie ćwiczeń na torze oraz czas na rozmowę z instruktorami oraz odpoczynek.

Ile kompletów opon mam ze sobą zabrać?

W zupełności wystarczy jeden komplet opon drogowych lub sportowych w dobrym stanie. To nie muszą być opony torowe. Na kursach CSS nie ma wyścigów, jeździmy wolniej niż na „dniach na torze” i typowych treningach przez co po dwudniowym kursie opony będą ciągle w dobrym stanie.

Jak przygotować motocykl?

Przede wszystkim motocykl musi być sprawny technicznie i zastrzegamy sobie prawo do inspekcji stanu technicznego pojazdu. Szczególną uwagę prosimy zwrócić na stan ogumienia, hamulców i zawieszenia. Organizator zastrzega sobie prawo do nie dopuszczenia uczestnika do udziału w imprezie, bez zwrotu pieniędzy za opłacony kurs, w przypadku gdy motocykl uczestnika zagraża jego bezpieczeństwu, lub bezpieczeństwu innych uczniów imprezy. W szczególności dotyczy to przypadku gdy inspekcja techniczna ujawni:

  • nadmierne zużycie ogumienia
  • nadmierne zużycie klocków hamulcowych
  • wycieki oleju z zawieszeń
  • wystające poza obrys pojazdu ostre elementy (np. końcówki amortyzatora skrętu, bolce, ozdobne ćwieki, itp.)
  • widoczne wycieki płynów eksploatacyjnych z jednostki napędowej
  • nadmierne zużycie łańcucha i zębatek napędowych
  • nadmierny poziom emitowanego hałasu (uczestników imprezy obowiązuje Regulamin Toru Poznań określający dopuszczalny poziom generowanego hałasu)
  • uszkodzone dźwignie hamulca, sprzęgła, zmiany biegów
  • inne usterki bezpośrednio wpływające na bezpieczeństwo użytkowania pojazdu na torze

Nie wymagamy przygotowania motocykla wg. regulaminu wyścigowego, tj. obejmującego szczelną wannę pod silnikiem, drutowanie korków spustowych, wlewowych, itd.

Jak szybko będę w stanie odczuć różnicę w mojej jeździe?

Większość motocyklistów odczuwa ją już w trakcie szkolenia. Co ważne na kursie będziesz wiedział co i jak ćwiczyć w czasie Twoich samodzielnych wyjazdów na tor. Oczywiście proces szkolenia przebiega indywidualnie i trudno postępy osób o różnym doświadczeniu i umiejętnościach oceniać według tych samych kryteriów.

Jak wygląda dokumentacja udziału w imprezie (certyfikat, dyplom)?

Każdy z uczestników szkolenia otrzymuje stosowny certyfikat honorowany we wszystkich światowych oddziałach CSS upoważniający do kontynuowania nauki na kolejnych poziomach

Jak wygląda postęp poziomu umiejętności od Poziomu 1 do Poziomu 4?

Każdy poziom jest bardzo intensywny i zajmuje pełny dzień, aby go ukończyć. Nasza praktyka wskazuje, że najlepsze efekty dają dwa następujące po sobie dni nauki. Nauczanie jest jak wiemy kwestią indywidualną i nie chodzi tutaj o zdawanie lub oblewanie. W kursach CSS chodzi o ukończenie dnia zajęć z pełnym zrozumieniem teorii i poprawnym wykonaniem ćwiczeń. To przygotuje Cię do nauki na kolejnym poziomie.

Jak wygląda procedura jeśli zmuszony jestem zrezygnować z uczestnictwa w wykupionym kursie?

W przypadku jeśli uczestnik nie jest w stanie wziąć udziału w szkoleniu w wykupionym terminie polityka zwrotów wygląda następująco:

  • wycofanie uczestnictwa na 42 dni i więcej przed imprezą – pełny zwrot wpłaconych pieniędzy
  • wycofanie uczestnictwa krócej niż na 42 dni przed imprezą i dłużej niż na 28 – zwrot pieniędzy minus depozyt (400zł w przypadku jednodniowego szkolenia, 1200zł w przypadku 2 dniowego szkolenia)
  • wycofanie uczestnictwa na krócej niż 28 dni przed imprezą – bez zwrotu
Jaki jest dla mnie sens szkolenia się na Torze Poznań skoro bliżej mam na inne tory i tam jeżdżę (ścigam się)?

California Superbike School nie uczy jazdy po Torze Poznań, ani po żadnym innym torze. California Superbike School uczy jazdy po zakrętach, niezależnie od tego gdzie one się znajdują – na torze lub drodze. Wiedza i umiejętności, które wyniesiesz z kursów CSS sprawdzą się na każdym torze i na każdej drodze publicznej.

Jakie powinienem założyć opony do swojego motocykla? Czy to muszą być opony torowe / wyścigowe?

W trakcie wykonywania ćwiczeń prosimy uczniów, aby jechali na 80% swoich możliwości, tak aby mogli poświęcić najwięcej swojej uwagi na wykonywanie ćwiczeń i zastosowanie nowych elementów techniki jazdy. Standardowe opony w zupełności wystarczają.

Jestem weganem i nie korzystam z przedmiotów wyprodukowanych ze zwierząt. Jak mam się ubrać na szkolenie?

Możesz wykorzystać motocyklową odzież tekstylną, choć nie zmienia to faktu że najlepszą ochronę daje motocyklowa skóra.

Jeżdżę motocyklem od bardzo wielu lat, przejechałem setki tysięcy kilometrów i jestem bardzo doświadczonym motocyklistą. Czy muszę zaczynać od Poziomu 1?

Tak, musisz. Bez wyjątków, patrz wyżej.

Mam dodatkowe pytania nie ujęte w tym FAQu. Jak mogę się skontaktować?

Możesz wykorzystać formularz kontaktowy, lub skontaktować się z nami pod numerem telefonu +48 509 155 792.

Mój motocykl ma głośniejszy, akcesoryjny wydech. Jakie są ograniczenia głośności w trakcie szkolenia?

W szkole obowiązują limity zgodne z regulaminem obiektów na których odbywa się szkolenie. Zastrzegamy sobie prawo do przeprowadzenia testów głośności. Jeśli Twój motocykl będzie przekraczał limit głośności – nie będziesz mógł wziąć udziału w szkoleniu bez zwrotu opłaty i bez możliwości zmiany terminu szkolenia. Limit w przypadku imprez motocyklowych na Torze Poznań to 96dB. Limit na takich torach jak Bikiernieki czy Slovakiaring wynosi 102dB.

O której zaczynają się i kończą zajęcia w ciągu dnia?

Zajęcia zaczynają się o godzinie 7.00 rano i kończą się około 17.30 po południu.

Od którego poziomu muszę zacząć? Czy muszę zaczynać od Levelu 1?

Tak, każdy zaczyna od Levelu 1. To nie jest kwestia naszego braku zaufania do Twoich umiejętności, tak po prostu skonstruowany jest proces nauczania w szkole. Gdzieś on musi się zacząć i ten początek nazywamy Poziomem 1. To punkt wyjściowy do nauki techniki jazdy i na kolejnych poziomach będziesz wykorzystywał umiejętności nabyte na Poziomie 1.

W jakim języku prowadzone są kursy?

Kursy prowadzone są w języku angielskim, aczkolwiek organizator zapewnia tłumaczy na język polski.

Wydaje mi się, że jestem o wiele starszy niż typowy motocyklista. Czy nie jestem za stary na udział w szkoleniu?

Absolutnie nie. Nie ma żadnego górnego limitu wiekowego dla naszych studentów, dlatego nikt nie jest za stary na szkolenie. Wszystkiego czego od Ciebie potrzebujemy to sprawny motocykl, prawo jazdy na motocykl, chęć do nauki, umiejętność słuchania i robienie postępów.