+48 509 155 792 (info: po polsku, по-русски, in English) info@sbkschool.pl

Informując Was o rozpoczęciu współpracy z firmą Dunlop zapowiedzieliśmy również, że będziemy starali się recenzować dla Was produkty z których korzystamy. A zatem nowa opona Dunlop Sportsmart2 Max idzie pod lupę jako pierwsza, bo to z niej korzystaliśmy podczas kwietniowego szkolenia na torze Poznań. Jakie są nasze wnioski? Głos oddajemy w ręce Andy Pecka, szefa trenerów CSS, wyjątkowo doświadczonego szkoleniowca pracującego z najszybszymi uczniami.

Andy „Spidey” Peck: „O oponach Dunlopa od zawsze mam dobre zdanie, szczególnie że na gumach tego producenta spędziłem dużo czasu pracując w Stanach Zjednoczonych. Tamtejszy oddział szkoły korzysta z produktów Dunlopa praktycznie od początku swojej działalności. Jeśli chodzi o model Dunlop Sportsmart2 Max to okazał się on idealny do naszych potrzeb i mogę szybko uzasadnić dlaczego tak się stało.
Tym co bardzo się nam przydaje w pracy z uczniem jest wysoka przyczepność, nawet w sytuacji gdy opona nie jest idealnie rozgrzana. Na ostatnim szkoleniu na Torze Poznań mieliśmy temperatury oscylujące w okolicach 10 stopni Celsjusza. To mało do jazdy torowej, szczególnie że pracowałem z zawodnikami, którzy wyjeżdżali na tor na oponach zagrzanych wcześniej w kocach. My nie mamy czasu na wykorzystanie koców grzewczych. Tymczasem na nowym Sportsmart2 Max nie miałem żadnych problemów z przyczepnością i z pracą w tempie typowym dla jazdy typowo sportowej.
Tym co z punktu widzenia szkoły takiej jak nasza jest ogromną zaletą jest trwałość. Każdy z motocykli szkoleniowych przejechał po torze około 1000 km przez dwa dni. To bardzo dużo! Tymczasem jedynie na ogumieniu eksploatowanym na 200-konnych BMW S1000RR widać było lekkie ślady zużycia. W przypadku ogumienia wykorzystanego na modelach S1000R i S1000XR jeżdżących z nieco wolniejszymi uczniami, stan bieżnika jest praktycznie jak nowy.
Opona okazała się bardzo przyjazna w odniesieniu do różnych typów motocykli. My założyliśmy nowe Dunlopy na model BMW S1000RR, S1000R oraz S1000XR i na każdym z tych modeli przyczepność, stabilność oraz wyczucie zakresu granicznego były wzorowe.
Bardzo ważne z punktu widzenia szkoły jest zachowanie opon na deszczu. W czasie ostatniej szkoły mieliśmy suchy tor, zatem do tematu postaram się wrócić, gdy będę miał jakieś realne obserwacje wyniesione z jazdy w deszczu.”